۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ آذر
Thursday, December 3, 2020
سال ۱۳۹۹، سال جهش تولید
جستجو

فیلتر

از
تا
جستجو
گروه
مرتب شود با
به صورت
تيتر سوال
شرایط اخذ درس مجازی به چه صورت می‌باشد؟ شرایط اخذ درس مجازی به چه صورت می‌باشد؟
شرایط اخذ درس مجازی:
اخذ درس مجازی صرفاً در شرایطی امکان پذیر است که دانشجو با اخذ آن درس و با احتساب سایر دروس اخذ شده در همان ترم، فارغ‌التحصیل گردد.
درس مورد نظر نباید به‌صورت حضوری ارائه شده باشد و یا درصورت ارائه تداخل داشته باشد.
برای دانشجویانی که در ترم های قبلی انتخاب واحد دستی انجام می دادند؛ به صورت الکترونیکی، به چه صورت انجام می‌گیرد؟ برای دانشجویانی که در ترم های قبلی انتخاب واحد دستی انجام می دادند؛ به صورت الکترونیکی، به چه صورت انجام می‌گیرد؟
لطفا این صفحات را مطالعه نمایید:
 http://www.torbath.ac.ir/R-RSiZrHM
 http://torbath.ac.ir/R-aT0AX2Z
آیا در صورت عدم اتمام دروس پروژه، کارآموزی و ... پس از پایان مهلت، باید آن را دوباره اخذ نمود؟ آیا در صورت عدم اتمام دروس پروژه، کارآموزی و ... پس از پایان مهلت، باید آن را دوباره اخذ نمود؟
اگر در مهلت مشخص شده پروژه به اتمام نرسد، نمره صفر درج خواهد شد و دانشجو باید در ترم بعد با رعایت قوانین سنوات مجاز تحصیلی آن را اخذ نماید
‌سقف ‌‌مجاز انتخاب‌ واحد در هر ترم چقدر است؟ ‌سقف ‌‌مجاز انتخاب‌ واحد در هر ترم چقدر است؟
ماده 7 آیین نامه آموزشی: دانشجو در هر نیمسال تحصیلی لازم است حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند. حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان 6 واحد درسی است.
تبصره 1: اگر میانگین نمرات دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در اینصورت دانشجو با تأیید گروه آموشی در نیمسال تحصیلی بعد می‌تواند حداکثر تا 24 واحد درسی اخذ نماید.
تبصره 2: چنانچه دانشجو در نیمسال آخر برای دانش آموختگی، حداکثر 24 واحد درسی باقی داشته باشد، بشرطی که میانگین کل وی بالای 10 باشد، می­تواند تا 24 واحد درسی اخذ نماید.
تبصره 3: در شرایط خاص که دانشجو با گذراندن حداکثر 8 واحد درسی دانش آموخته شود، با تایید گروه آموزشی، می­تواند واحدهای مذکور را در تابستان اخذ نماید.
برای نیمسال اول 1400-1399 مرخصی تحصیلی به چه صورت خواهد بود؟ برای نیمسال اول 1400-1399 مرخصی تحصیلی به چه صورت خواهد بود؟
طبق مصوبات سی و یکمین جلسه ستاد مبارزه با بیماری کووید 19 (مورخ 99/5/11): دانشجویانی که به هر دلیل نمی‌خواهند در نیمسال جدید (نیمسال اول 1400-1399) ثبت‌نام کنند می‌توانند از مرخصی بدون احتساب در سنوات تحصیلی استفاده کنند. برای ثبت این درخواست کافی‌است در پرتال آموزشی خود، در بخش درخواست‌های آموزشی، گزینه "مرخصی تحصیلی" را انتخاب و ثبت نمایید.
انتخاب واحد مازاد در چه صورتی امکان پذیر است؟ انتخاب واحد مازاد در چه صورتی امکان پذیر است؟
دانشجویان ترم آخر و ممتاز (معدل بالای 17 در ترم گذشته) درصورت تایید گروه آموزشی می‌توانند تا سقف 24 واحد درسی را انتخاب نمایند.
اطلاعیه نحوه انتخاب واحد الکترونیکی دانشجویان دارای مجوز کمیسیون موارد خاص اطلاعیه نحوه انتخاب واحد الکترونیکی دانشجویان دارای مجوز کمیسیون موارد خاص
کلیه دانشجویانی که در ترم های گذشته و یا ترم جاری، با اخذ مجوز از کمیسیون موارد خاص ادامه تحصیل می دهند نیازی به مراجعه حضوری جهت انتخاب واحد ندارند و می توانند از طریق درخواست "انتخاب واحد با مجوز کمیسیون" ، تصویر مجوز کمیسیون و دروس انتخابی خود را ارسال نمایند تا پس از تایید مدیر گروه و طی سایر مراحل، انتخاب واحد توسط کارشناس گروه انجام گردد. البته رعایت قوانین انتخاب واحد، از جمله: رعایت پیش نیازی، سقف واحد و ... و نیز پیگیری لازم تا ثبت نهایی انتخاب واحد به عهده دانشجو می باشد، لذا بایستی گردش کار انتخاب واحد و نیز تاییدیه ترم خود را بررسی نمائید تا از مشکلاتی که حین انتخاب واحد پیش می آید از جمله : تداخل کلاسی، عدم وجود ظرفیت خالی و ... مطلع گردید.
اخذ درس مجازی در چه صورت امکان پذیر است؟ اخذ درس مجازی در چه صورت امکان پذیر است؟
اخذ درس معرفی به استاد درصورتی ممکن است که دانشجو تمامی واحدهای درسی خود را گذرانده باشد (شامل پروژه، کارآموزی و ...) و جهت فارغ‌التحصیلی فقط 2 درس نظری دیگر برای وی باقیمانده باشد.
لازم به ذکر است نمرات قبلی دانشجو باید امضا دیجیتال شده باشد.
مرخصی تحصیلی برای دانشجویان به چه صورت انجام می‌گردد؟ مرخصی تحصیلی برای دانشجویان به چه صورت انجام می‌گردد؟
درخواست مرخصی تحصیلی فقط در بازه انتخاب واحد امکان پذیر است و برای دانشجویان کارشناسی پیوسته به مدت 2 نیمسال و برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به مدت یک نیمسال امکان پذیر است. جهت ثبت این درخواست باید به پرتال آموزشی خود مراجعه نمایید. راهنمای کامل ثبت درخواست الکترونیکی: http://www.torbath.ac.ir/page-amoozesh/fa/3/form/pId1168
حذف ترم به چه صورت می‌باشد؟ حذف ترم به چه صورت می‌باشد؟
درخواست حذف ترم مربوط به پس از زمان انتخاب واحد بوده و برای دانشجویان کارشناسی پیوسته به مدت 2 نیمسال و برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به مدت یک نیمسال امکان پذیر است. جهت ثبت این درخواست باید به پرتال آموزشی خود مراجعه نمایید. راهنمای کامل ثبت درخواست الکترونیکی: http://www.torbath.ac.ir/page-amoozesh/fa/3/form/pId1168
چگونه می‌توانم فرم‌های آموزشی دسترسی پیدا نمایم؟ چگونه می‌توانم فرم‌های آموزشی دسترسی پیدا نمایم؟
فرم‌های آموزشی در آدرس زیر قابل مشاهده و دانلود می‌باشد:
چگونه می‌توانم به آیین نامه آموزشی دسترسی پیدا نمایم؟ چگونه می‌توانم به آیین نامه آموزشی دسترسی پیدا نمایم؟
از طریق آدرس زیر می‌توان به آیین نامه ‌های آموزشی دسترسی پیدا کرد:
چگونه می‌توانم از زمان انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف تکدرس و ... اطلاع پیدا نمایم؟ چگونه می‌توانم از زمان انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف تکدرس و ... اطلاع پیدا نمایم؟
تاریخ انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف تکدرس و سایر زمان‌های مهم آموزشی در تقویم آموزشی هر ترم ثبت می‌گردد که در صفحه اصلی سایت دانشگاه قابل مشاهده است.
چگونه می‌توانم از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های حوزه آموزش اطلاع پیدا نمایم؟ چگونه می‌توانم از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های حوزه آموزش اطلاع پیدا نمایم؟
با مراجعه به سایت معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه به آدرس زیر می‌توانید از آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها اطلاع پیدا نمایید:
 
جهت فارغ التحصیلی و تسویه حساب باید چه اقدامی انجام دهم؟ جهت فارغ التحصیلی و تسویه حساب باید چه اقدامی انجام دهم؟
راهنمای کامل تسویه حساب و فارغ التحصیلی به صورت الکترونیکی در بخش راهنمای دانش آموختگان با آدرس زیر موجود است:
جهت ثبت درخواست آموزشی به صورت الکترونیکی چگونه باید اقدام نمایم؟ جهت ثبت درخواست آموزشی به صورت الکترونیکی چگونه باید اقدام نمایم؟
بسیاری از درخواست‌های آموزشی به صورت الکترونیکی قابل انجام می‌باشد. راهنمای کامل ثبت درخواست به صورت الکترونیکی در آدرس زیر موجود است:
 
هزینه درس معرفی به استاد به چه صورت است؟ هزینه درس معرفی به استاد به چه صورت است؟
درس معرفی به استاد شهریه ثابت ندارد و شهریه متغیر با ضریب 2 (دو برابر) محاسبه می شود.
نحوه پرداخت شهریه به چه صورت می باشد؟ نحوه پرداخت شهریه به چه صورت می باشد؟
پرداخت شهریه به صورت الکترونیکی بوده و دانشجو پس از وارد شدن به پورتال دانشجویی، وارد بخش مالی شده و پس از مشاهده کارنامه مالی درقسمت پرداخت الکترونیکی با وارد کردن مبلغ بدهکاری اقدام به پرداخت شهریه می نماید.
مبلغ شهریه هرسال چگونه و برچه اساسی محاسبه می شود؟ مبلغ شهریه هرسال چگونه و برچه اساسی محاسبه می شود؟
شهریه هرسال توسط هیات امنا تعیین میشود و شهریه ثابت درطول دوران تحصیل ثابت بوده و شهریه متغیر براساس مصوبه ، هرسال نسبت به سال قبل درصدی افزایش می یابد.
شهریه ترم تابستان چگونه است؟ شهریه ترم تابستان چگونه است؟
ترم تابستان شهریه ثابت ندارد و شهریه متغیر درهرسال تحصیلی، به میزان یک و نیم برابر شهریه متغیر هر واحد درسی نیم سال تحصیلی قبل از دوره تابستان می باشد.
تخفیف شهریه دانشجویان دارای رتبه (معدل الف) به چه صورت است؟ تخفیف شهریه دانشجویان دارای رتبه (معدل الف) به چه صورت است؟
دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی درصورت احراز رتبه اول، دوم و سوم با حداقل معدل 16 وحداقل 34 واحد اخذ شده درهرسال تحصیلی دربین دانشجویان هم ورودی هر کد گرایش به ترتیب 25% ، 50% و 75 % شهریه همان سال تحصیلی دریافت می‌شود و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد درصورت احراز رتبه اول و یا دوم با حداقل معدل 17 در دوره آموزشی(بدون احتساب واحدهای جبرانی) و در بین دانشجویان هم ورودی هر کد گرایش به ترتیب 25% و 50% شهریه واحدهای درسی و شهریه ثابت اولین سال تحصیلی دریافت می شود.
آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد یا خیر؟ آیا مرخصی تحصیلی شهریه دارد یا خیر؟

چنانچه دانشجوی نوبت دوم از مرخصی با احتساب درسنوات استفاده نماید، موظف به پرداخت شهریه می باشد درغیراینصورت نیازی به پرداخت شهریه نیست.

کتابخانه چه تمهیداتی برای دسترسی اعضای خود به منابع علمی دارد؟ کتابخانه چه تمهیداتی برای دسترسی اعضای خود به منابع علمی دارد؟

در حال حاضر کتابخانه پوشش جامعی در خصوص دسترسی اعضای خود به منابع علمی دارد. منابع علمی را به طور کل به سه دسته می‌توان تقسیم کرد:

1- مقالات علمی پژوهشی فارسی و لاتین: برای مقالات علمی پژوهشی فارسی از دو سامانه مگیران و مگاپیپر استفاده می‌شود. مقالات لاتین نیز از طریق سامانه‌های مگاپیپر و دانش لینک قابل جستجو می‌باشند. در حال حاضر از طریق سامانه‌های فوق دسترسی به 360 پایگاه اطلاعاتی خارجی برقرار است. راهنمای استفاده از این سامانه‎‌ها را می‌توانید در سایت کتابخانه، منوی راهنماها مشاهده نمایید/ 

2- مقالات همایشی: مقالات همایشی فارسی از طریق پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا و مقالات همایشی لاتین از طریق پایگاه مگاپیپر در دسترس است/

3- پایان‌نامه‌های فارسی و لاتین: پایان‌نامه‌های فارسی از طریق نسخه بتای پایگاه گنج ایرانداک در دسترس است. دسترسی به این پایگاه از طریق ایرانداک برای تمام دانش‌پژوهان به صورت رایگان فراهم است. در حال حاضر هر عضو این پایگاه می‌تواند در هفته 5 پایان‌نامه به صورت رایگان دانلود کند. این پایگاه نیاز به ثبت نام دارد. پایان‌نامه‌های لاتین از طریق پایگاه مگاپیپر که راهنمای آن در سایت کتابخانه موجود است قابل دانلود می‌باشد/
هر عضو کتابخانه حداکثر چند کتاب می‌تواند امانت بگیرد؟ هر عضو کتابخانه حداکثر چند کتاب می‌تواند امانت بگیرد؟

هر دانشجو حداکثر 3 کتاب؛

هر عضو حق التدریس حداکثر 3 کتاب؛

هر عضو هیات علمی حداکثر 5 کتاب؛

هر کارمند حداکثر 5 کتاب؛

نرم‌افزار مورد استفاده کتابخانه چیست؟ نرم‌افزار مورد استفاده کتابخانه چیست؟
کتابخانه در حال حاضر از نرم‌افزار کتابخانه‌ای سیمرغ استفاده می‌کند
نحوه درخواست خرید کتاب به چه صورت است؟ نحوه درخواست خرید کتاب به چه صورت است؟
کلیه درخواست‌ها باید از طریق مدیران گروه‌های آموزشی به صورت مجتمع برای معاونت محترم آموزشی و پژوهشی ارسال و پس از تایید ایشان از طریق کتابخانه خریداری گردد.
نحوه جستجوی منابع کتابخانه چگونه است؟ نحوه جستجوی منابع کتابخانه چگونه است؟
برای آشنایی با نحوه جستجو در سامانه کتابخانه به سایت کتابخانه، منوی راهنماها/ راهنمای استفاده از منابع کتابخانه مراجعه فرمایید
نحوه تمدید کتاب به چه صورت است؟ نحوه تمدید کتاب به چه صورت است؟

به 2 طربق می‌توانید جهت تمدید اقدام نمایید: 1-تلفنی: جهت تمدید به صورت تلفنی با داخلی 154 تماس بگیرید؛ 2-از طریق اینترنت: ابتدا با مراجعه به مسئول کتابخانه اقدام به دریافت نام کاربری و کلمه عبور نموده و سپس برای مشاهده راهنمای تمدید اینترنتی به سایت کتابخانه، منوی راهنماها/ راهنمای استفاده از منابع کتابخانه مراجعه فرمایید.

میزان جریمه دیرکرد هر کتاب چقدر است؟ میزان جریمه دیرکرد هر کتاب چقدر است؟
جریمه دیرکرد هر کتاب 2500 ریال به ازای هر روز است
سیستم اداره کتابخانه به چه صورت است؟ سیستم اداره کتابخانه به چه صورت است؟
کتابخانه در حال حاضر به صورت قفسه بسته اداره می‌شود.
زمان امانت و تمدید کتب به چه میزان است؟ زمان امانت و تمدید کتب به چه میزان است؟
زمان امانت هر کتاب 15 روز است و این مدت تا یک هفته قابل تمدید خواهد بود.
روند ثبت پایان‌نامه دانشجویان ارشد در ایرانداک به چه صورت است؟ روند ثبت پایان‌نامه دانشجویان ارشد در ایرانداک به چه صورت است؟

کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد موظف هستند پس از دفاع، اطلاعات پایان نامه خود را در سامانه ثبت ایرانداک به آدرس sabt.irandoc.ac.ir ثبت نمایند. پس از تکمیل ثبت اطلاعات پایان‌نامه، اطلاعات باید به تایید ایرانداک برسد. این مرحله معمولا 48 ساعت زمان می‌برد. بعد از اینکه اطلاعات توسط ایرانداک تایید شد، کتابخانه صحت اطلاعات را مجددا کنترل نموده و آنرا تایید می‌نماید.

درصورت خسارت به تجهیزات دانشگاه در حین آزمایش جبران خسارت به عهده چه کسی می‌باشد؟ درصورت خسارت به تجهیزات دانشگاه در حین آزمایش جبران خسارت به عهده چه کسی می‌باشد؟
درصورت خسارت به تجهیزات درصورتی که استاد درس تایید نماید خسارت ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و کار با دستگاه توسط دانشجو می‌باشد، جبران خسارت به عهده دانشجو است.
در صورتی که دستگاه‌های آزمایشگاه نقص داشته باشد مشکل را چگونه پیگیری کنیم؟ در صورتی که دستگاه‌های آزمایشگاه نقص داشته باشد مشکل را چگونه پیگیری کنیم؟

در صورت اشکال در دستگاه‌های آزمایشگاه ابتدا به استاد آزمایشگاه اعلام بفرمایید استاد درس نقص را به مسئول آزمایشگاه اعلام نماید. در صورتی که نواقص رفع نشد می‌توانید به موضوع را به اطلاع مسئول آزمایشگاه برسانید یا از طریق ایمیل ha.musavi@gmail.com اعلام بفرمایید.

در صورت مفقود شدن و یا آسیب رساندن به کتاب به چه صورت عمل می‌شود؟ در صورت مفقود شدن و یا آسیب رساندن به کتاب به چه صورت عمل می‌شود؟
در صورت مفقود شدن کتاب و یا آسیب رساندن تعمدی، فرد باید عین کتاب را خریداری و به کتابخانه تحویل دهد. ضمنا جریمه دیرکرد کتاب تا زمان تحویل کتاب نیز محاسبه خواهد گشت. در صورت عدم وجود کتاب فرد موظف است 3 برابر قیمت آخرین چاپ کتاب را بپردازد
در صورت عدم برگزاری کلاس آزمایشگاه چکونه مطلع شویم؟ در صورت عدم برگزاری کلاس آزمایشگاه چکونه مطلع شویم؟
عدم برگزاری کلاس در سایت آزمایشگاه به آدرس http://torbath.ac.ir/page-lab/fa/9 و برد آموزشی امور کلاس‌ها اطلاع رسانی می‌شود.
در دروس عملی چند جلسه غیبت مجاز می‌باشد؟ در دروس عملی چند جلسه غیبت مجاز می‌باشد؟

دانشجو می‌تواند با هماهنگی استاد درس تنها یک جلسه در طول ترم در آزمایشگاه یا کارگاه حضور نداشته باشد و غیبت بیش از حد باعث درج نمره صفر در کارنامه دانشجو می‌گردد.

چه زمانی می‌توان درس عملی را حذف نمود؟ چه زمانی می‌توان درس عملی را حذف نمود؟
دروس عملی بعد از اتمام زمان حذف و اضافه قابل حذف نمی‌باشد و دانشجو موظف است در کلاس‌ها حضور پیدا کند.
آیا کتابخانه به سامانه‌های کمکی پژوهشگران نظیر grammarly و ithenticate دسترسی دارد؟ آیا کتابخانه به سامانه‌های کمکی پژوهشگران نظیر grammarly و ithenticate دسترسی دارد؟

بله دسترسی به این پایگاه‌ها از طریق سامانه دانش لینک برای پژوهشگران دانشگاه برقرار است.

آیا می‌توان در ساعت خارج از کلاس از آزمایشگاه یا کارگاه استفاده نمود؟ آیا می‌توان در ساعت خارج از کلاس از آزمایشگاه یا کارگاه استفاده نمود؟

حضور دانشجو بدون حضور استاد مربوطه در آزمایشگاه و کارگاه ممنوع می‌باشد. فقط در موارد خاص با نامه کتبی معاونت آموزشی و پژوهشی این امکان وجود دارد.

چگونه می­توانم از زمان انتخاب واحد، حذف و اضافه و حذف تک­درس اطلاع یابم؟ چگونه می­توانم از زمان انتخاب واحد، حذف و اضافه و حذف تک­درس اطلاع یابم؟

کلیه موارد فوق تحت عنوان "تقویم آموزشی" برای هر ترم در صفحه نخست سایت دانشگاه قابل دسترسی می­باشد. همچنین می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

چگونه می¬توانم درس معرفی به استاد اخذ کنم؟ چگونه می¬توانم درس معرفی به استاد اخذ کنم؟

درصورتی که دانشجو تا پایان ترم قبل، کلیه واحدها را پاس کرده باشد و هیچ واحدی برای این ترم باقی نمانده باشد، می­تواند درخواست معرفی به استاد دهد. به شرطی که درس، عملی نباشد.

چگونه می¬توانم درس مجازی اخذ نمایم؟ چگونه می¬توانم درس مجازی اخذ نمایم؟

درصورتی‌که با احتساب مجموع واحدهای گذرانده و واحدهای اخذ شده این ترم، دانشجو فارغ‌التحصیل گردد با رعایت 2 شرط می­توان نسبت به اخذ درس مجازی اقدام کرد. یک) درس ارائه نشده باشد. دو) درصورتی که ارائه شده باشد، با سایر دروس دانشجو تداخل داشته باشد. لازم به ذکر است اگر حتی یک واحد برای ترم بعد باقی بماند (حتی کارآموزی یا پروژه) اخذ درس مجازی غیرمجاز است.

چگونه می¬توانم به کد دروس و سرفصل دروس رشته خود دسترسی پیدا کنم؟ چگونه می¬توانم به کد دروس و سرفصل دروس رشته خود دسترسی پیدا کنم؟
با مراجعه به زیرسایت گروه آموزشی خود و یا مدیر گروه می­توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد.
اگر یک درس در گروه خودم ارائه نشده باشد و در رشته دیگری ارائه شده باشد، چگونه باید آن را اخذ کنم؟ اگر یک درس در گروه خودم ارائه نشده باشد و در رشته دیگری ارائه شده باشد، چگونه باید آن را اخذ کنم؟
باید فرم درخواست درس خارج از گروه را از انتشارات و یا سایت دانشگاه تهیه نماید و با مراجعه به مدیر گروه و تکمیل کلیه قسمت­های آن نسبت به اخذ آن اقدام نماید.
اگر در زمان تعیین شده در تقویم آموزشی موفق به انتخاب واحد نشوم، آیا می¬توانم در زمان حذف و اضافه این کار را انجام دهم؟ اگر در زمان تعیین شده در تقویم آموزشی موفق به انتخاب واحد نشوم، آیا می¬توانم در زمان حذف و اضافه این کار را انجام دهم؟
خیر، در صورتی که دانشجو به هر دلیل با پایان مهلت انتخاب واحد، موفق به این کار نگردد، بایستی با مراجعه به پرتال آموزشی خود و بخش درخواست­های آموزشی، گزینه "انتخاب واحد پس از مهلت مقرر" را انتخاب و فرم آن­ را تکمیل نماید.
<<   <  1  >   >>  
Powered by DorsaPortal