دانشگاه تربت حیدریه
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
24
دي
1399
اولین میز تخصصی نوآورانه صنعت زعفران برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه
اولین میز تخصصی نوآورانه صنعت زعفران برگزار گردید.
 صنعت زعفران و چالشهایی که این محصول برای پر رنگ تر شدن ارزش زنجیره آن دارد سبب شده است که دغدغه مسئولین مرتبط در این موضوع را بیشتر از پیش نماید. از همین رو در 23 ام دی ماه 1399 اولین میز تخصصی نوآورانه صنعت زعفران تشکیل شد. این نشست تخصصی به همت پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و همکاری پژوهشکده زعفران، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با حضور فعالین، مسئولین و جمعی از پژوهشگران نام دار این صنعت به صورت مجازی در صبح و بعد از ظهر به بیان موضوعات، چالش ها ومسائل این صنعت مهم پرداختند. در این رویداد دکتر فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه و پژوهشکده زعفران به عنوان سخنران شرکت نمود و ضمن بیان دستاوردهای مهم و کلیدی پژوهشکده زعفران، پیشنهادهای سازنده ای را مطرح نمود.

دکتر فتحی در این جمع تخصصی، بانک اطلاعاتی زعفران را یکی از فاخرترین فعالیتهای پژوهشکده نامیدند و این دیتابیس را شامل کلیه مستندات علمی و تخصصی حوزه زعفران که برای اولین بار یکجا جمع آوری شده است معرفی نمود.

وی افزود: فعالیت های فرهنگی پژوهشکده در تولید مستند تلویزیونی، حمایت از مسابقات فرهنگی، برگزاری 4 همایش زعفران و پذیرایی از مهمانان و خبرنگاران، از دستاوردهای فرهنگی تنها پژوهشکده زعفران کشور می باشد.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه اقدامات لازم برای ایجاد یک شتابدهنده تخصصی را یکی از مهمترین دستاوردهای پژوهشکده نامید، که در آینده میتواند شرایط خوبی را برای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا در اکوسیستم منطقه فراهم نماید. دکتر فتحی در پایان با طرح پیشنهاد شبکه تعاملی میان تمامی فعالین و دست اندرکاران این صنعت ارزشمند، پژوهشکده زعفران را میزبان و محور مناسبی برای این ارتباط دانست.

tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_shown_block93
تعداد بازدید:
923
نویسنده:
روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه
Powered by DorsaPortal