۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
Thursday, March 28, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
5
اسفند
1399
برگزاری افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه
 
مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی در تاریخ 1399/12/05 برگزار شد. در ابتدای این مراسم، دکتر محمدحسن فتحی ریاست دانشگاه تربت‌حیدریه و رئیس کنفرانس، به تقدیر از مهمان‌ها و سخنران‌های ویژه همایش پرداختند و با اعلام تبریک روز مهندس ابراز داشتند: برگزاری کنفرانس‌های ملی، مهمترین عرصه‌های تعامل دانشگاه و صنعت جهت برقراری ارتباطات لازم بین دانشجویان و کارآفرینان به شمار می‌روند که جهت تبادل دستاوردهای جدید علمی و عملی کاربرد دارد.ایشان همیاری نخبگان سراسر کشور در قالب کمیته‌های علمی، رعایت اصول اخلاقی نگارش مقالات با بررسی دقیق توسط نرم‌افزارهای مشابهت یاب، حضور اساتید مطرح کشور در نشست‌های تخصصی  را از نکات ویژه این کنفرانس اعلام داشتند. دکتر فتحی در پایان ضمن تشکر از کلیه نویسندگان، دبیران علمی و اجرایی و معاونت و پرسنل حوزه آموزشی و پژوهشی تقدیر بعمل آورد.
در ادامه دکتر علیرضا صالحان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه، برگزاری کنفرانس‌های ملی به‌صورت سالانه را از اهداف مهم این حوزه عنوان کرد و افزود: برگزاری پنجمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی در تاریخ 5 و 6 اسفند و همزمان با روز مهندس آن‌هم در شرایط ویژه کشور از نظر شیوع ویروس کرونا در کنار حضور مجازی اساتید برتر کشور به‌عنوان اعضای کمیته علمی، سخنران‌های ویژه، دبیران و نویسندگان و محققان کشور که بر کیفیت آن تأثیر بسزایی داشته است را به فال نیک می‌گیریم. وی در ادامه به ارائه گزارشی پیرامون پیشرفتهای حوزه پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه در زمینه‌های مختلف طرح‌های پژوهشی درون و برون‌سازمانی، فعالیت‌های پژوهشی در سطوح ملی، منطقه‌ای و کشوری، عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک و دانشگاه‌های مختلف کشور، فعالیت‌های حوزه ارتباط با صنعت، پژوهشکده زعفران و ... پرداختند.
در ادامه دکتر کوچی دبیر علمی همایش اعلام کرد: از ابتدای سال 1399 با دریافت مجوز ISC برای کنفرانس و با همکاری 50 عضو هیأت علمی بعنوان کمیته علمی و با همراهی کمیته اجرایی کنفرانس، زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری همایش فراهم شد. پس از ارسال فراخوان کنفرانس به‌صورت گسترده در سطح کشور، تعداد تقریبی 250 مقاله به دبیرخانه کنفرانس واصل شد که این مقالات طبق زمانبندی مشخص شده، در ابتدا توسط دبیران تخصصی و با استفاده از نرم‌افزارهای مشابهت‌یاب و سرقت ادبی بررسی شد، سپس در فرآیند داوری قرار گرفت. درنهایت 45 پوستر و 90 سخنرانی با سطح کیفی بالا به تصویب کمیته علمی کنفرانس رسید که مقرر شد در 11 پنل تخصصی و با حضور چهره‌های شاخص علمی کشوری همچون پروفسور اسلامی، پروفسور حسینی، پروفسور نصیری و کارگاه آموزشی توسط پروفسور ماهیان برگزار گردد.
در ادامه پروفسور رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز مسرت از برگزاری پنجمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی در روز مهندس، حضور اساتید، خبرگان، دانشجویان و محققین کشور را در این کنفرانس مایه مباهات آن وزارت اعلام کرد و افزود: شیوع بیماری کرونا هرچند باعث برخی لطمات شد اما باعث سهولت بسیاری از ارتباطات شد. وی مفهوم واژه مهندسی را به دو شیوه مورد ارزیابی قرار داد افزود: واژه مهندسی علاوه بر معنای امروزی آن، از ریشه هندسه و درواقع "اندازه" گرفته شده است، و به فردی اطلاق می‌گردد که به بررسی اندازه‌ها و کمیت‌ها می‌پردازد. ایشان دو عامل: توانایی تحلیل و طراحی و توانایی مشارکت در ساخت و نگهداری را از ویژگی‌های اصلی مهندسین عنوان کرد. همچنین انشعاب جریان مهندسی در کلیه علوم کشاورزی، انسانی و سایر علوم را نشان‌دهنده اهمیت این تفکر در گسترش و توسعه علوم مختلف بیان نمودند. ایشان در پایان از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری کنفرانس و مسئولین دانشگاه تقدیر کردند.
در پایان این مراسم دکتر زنگنه نماینده مردم محترم شهرستان تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشتند: باعث افتخار و مباهات است که شهرستان و دانشگاه تربت‌حیدریه میزبان حضور نخبگان، اندیشمندان، اساتید مطرح کشور و محققین فعال در پنجمین کنفرانس کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی از سراسر کشور می‌باشد. وی ضمن تقدیر از ریاست، معاونین و گردانندگان کنفرانس، و تبریک روز مهندس عنوان کرد: در بحث‌های روز مجلس نیز استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین جهت بازارهای مالی مورد تأکید قرار گرفته است و کشورهایی که به آن تسلط دارند، پیشرفت به‌مراتب بهتری در این زمینه‌ها دارند. ایشان پیشرفت کشور را جز با تکیه بر ابزارها و فناوری‌های روز دنیا امکان‌پذیر ندانسته و پیشنهاد کردند نشریاتی تخصصی پیرامون گزارش رشد فناوری‌های مختلف در سطح کشور به‌صورت ماهانه یا هفتگی منتشر گردد.

  • عکس_0
  • عکس_1
  • عکس_2
  • عکس_3

تعداد بازدید:
1453
نویسنده:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal