۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
Friday, April 19, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
26
اسفند
1399
برگزاری دومین جلسه هم اندیشی با اساتید مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه و به نقل از رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دومین جلسه هم اندیشی با اساتید مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تربت حیدریه روز یکشنبه بیست و چهارم اسفندماه 1399 به صورت مجازی برگزار شد.

در ادامه سلسله جلسات هم اندیشی با اساتید مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تربت حیدریه، شامگاه یکشنبه 24 اسفند 99 با حضور دکتر احسان عظیمی راد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و اساتید مشاور انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه، دومین جلسه هم اندیشی با اساتید مشاور در فضای مجازی و در محیط  Adobe Connect برگزار گردید.

دکتر احسان عظیمی راد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در ابتدای این جلسه از حضور مؤثر اساتید مشاور در جهت راهبری و سازماندهی اعضای انجمن های علمی و اجرای برنامه های متنوع تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت همفکری و مشورت با اساتید مشاور انجمن های علمی خاطرنشان کرد: بدون شک نقش اساتید محترم مشاور انجمن های علمی در جهت دهی و نظام مند کردن فعالیت های علمی دانشجویان مهم و اثربخش است و ما در این حوزه تلاش کرده ایم تا با تصویب مواردی در جهت رشد کمی و کیفی فعالیت های انجمن های علمی از جمله پشتیبانی و حمایت حداکثری از برنامه های ارائه شده و عدم محدودیت در حمایت های مالی و بودجه ای انجمن ها در این مسیر انجام وظیفه کنیم و در همین ارتباط از بودجه انجمن هایی که به هر دلیلی فعالیت کمتری داشته اند در جهت اجرای بهتر برنامه های انجمن های فعال تر حمایت داشته ایم.

دکتر عظیمی راد با مهم دانستن نقش اساتید مشاور ابراز داشت: با توجه به نقش هدایتگری و راهبری انجمن های علمی از سوی اساتید مشاور، اثربخش بودن فعالیت های دانشجویی به عنوان یک دغدغه مهم در حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه است و انتظار داریم انجمن های علمی در حوزه های مختلف و در اجرای فعالیت های خود به اثرگذاری در بین دیگر دانشجویان نیز توجه داشته باشند.

جابر حجتی رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت هدفمند بودن فعالیت‌های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه به نقش اساتید مشاور در نظم دهی و اجرای برنامه های دانشجویی انجمن های علمی بر اساس شاخص‌های تاکید شده در جشنواره بین المللی حرکت اشاره نمود.

وی در ادامه این جلسه ضمن ابراز خرسندی از ارائه برنامه ها توسط انجمن های علمی دانشجویی و ارتباط مستمر دبیران انجمن ها در جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ها از همراهی اساتید مشاور در این خصوص تشکر نمود.

حجتی همچنین ضمن تبیین و معرفی برخی بخش‌های مهم در جشنواره دانشجویی حرکت برای اساتید مشاور و تأکید بر توجه به شاخص های جشنواره بین المللی حرکت در اجرای برنامه ها توسط انجمن های علمی افزود: با عنایت به اینکه تلاش ها و زحمات دانشجویان عزیز در عرصه فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی در معرض داوری قرار خواهد گرفت و به جهت کسب رتبه در بخش های مختلف جشنواره حرکت ضرورت دارد اساتید مشاور انجمن های علمی با بررسی و مطالعه دستورالعمل های مربوط به این جشنواره، فعالیت ها و برنامه ها را بر اساس معیارهای توصیه شده اجرا کنند تا در کنار اثربخش بودن فعالیت ها، با برنامه ریزی دقیق شاهد افتخارآفرینی در بخش های مختلف جشنواره حرکت باشیم.

سپس در ادامه جلسه، اساتید مشاور به ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه دوم انجمن های علمی و همچنین بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. اساتید مشاور در پیشنهادات خود به مواردی همچون حمایت‌های مالی بیشتر از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن های علمی، بودجه بندی و تعیین شاخص های مالی برای هر انجمن، در اختیار قرار دادن لینک ثابت برای ارائه فعالیت های آموزشی و همچنین برگزاری برنامه های مشترک بین انجمن های علمی دانشجویی را پیشنهاد نمودند.

در این نشست دکتر فیضی استاد مشاور انجمن علمی شاخه زعفران، دکتر حصاری استاد مشاور انجمن علمی معماری، دکتر راهداری استاد مشاور انجمن علمی مهندسی طبیعت و دکتر کوچی استاد مشاور انجمن علمی صنایع دانشگاه به ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه انجمن های علمی خود پرداختند.

جشنواره بین‌المللی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی دانشجویان است. این جشنواره، به‌صورت سالانه و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی و با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و حمایت و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می شود.

 


  • عکس_0
  • عکس_1
  • عکس_2
  • عکس_3

تعداد بازدید:
753
نویسنده:
روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal