۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
Friday, April 26, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
13
خرداد
1400
برگزاری جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه و کشت گیاهان داروئی در منطقه
این جلسه روز سه شنبه، 11 خردادماه 1400 در مزرعه دکتر هادیزاده واقع در جلگه رخ با حضور مهندس شرافتی راد، معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه، فیضی، ریاست اداره اطلاعات شهرستان، مهندس محمدی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، دکتر فیضی، ریاست پژوهشکده زعفران تربت حیدریه، مسؤل گیاهان داروئی، مدیریت ترویج و کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان و تعدادی از کشاورزان و خبرگان حوزه کشاورزی و گیاهان داروئی شهرستان برگزار شد.
در این جلسه در خصوص امکان و اهمیت کشت و کار گیاهان داروئی، مزیت های نسبی کشت و کار این گیاهان و پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه تربت حیدریه، ضمانت قیمت خرید، حمایت از چرخه تولید، فراوری و صادرات گیاهان داروئی بویژه در مناطق کم آب و بحرانی بحث و تبادل نظر شد.
دکتر فیضی «ریاست پژوهشکده زعفران» حمایت دولت و بخش خصوصی، افزایش صنایع فرآوری، بهبود فرهنگ مصرف گیاهان داروئی و تسهیل امور مربوطه در حوزه کشت و کار گیاهان داروئی را خواستار شد و آمادگی پژوهشکده زعفران و گروه تولیدات گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربت حیدریه برای همکاری های بیشتر پژوهشی، آموزشی و اجرائی در این حوزه را اعلام نمود. در ادامه مهندس سالاریان «مشاور امور پژوهشی، آموزش و ترویج» پژوهشکده زعفران، به چالش ها و آسیب های حوزه کشت وکار زعفران و گیاهان داروئی، معضل خام فروشی، نبود زنجیره ارزش افزوده و فراوری و سهم ناچیز ایران بعنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران دنیا اشاره نمود.
در پایان مهندس شرافتی راد ضمن تأیید همه مباحث مطروحه، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده و فراوری را مهم دانسته و بیان نمودند که تا زمانی که در همه بخش ها دخالت دولت و اقتصاد دولتی را کاهش ندهیم، مشکلات خیلی حل نمی شوند. ایشان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت باید امور تولید و اقتصاد به خود مردم واگذار شوند. قوانین دست و پاگیر زیاد داریم که باید بازنگری شود، نظم و زمانبندی دقیق تری برای طرح ها باید لحاظ شود، فرهنگ استفاده از گیاهان داروئی در راستای طب سنتی باید نهادینه شود، خلاصه ما سرمایه ها و منابع طبیعی خدادادی داریم که سایر مناطق دنیا کمتر از آنها برخوردارند، انشاالله که همه بتوانیم با همدلی و انسجام و کمک به همدیگر، در مسیر تولیدات کشاورزی بویژه گیاهان داروئی منطقه خودمان و کشورمان ایران بیش از پیش تلاش نمائیم.

  • عکس_0
  • عکس_1
  • عکس_2

تعداد بازدید:
740
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal