۱۴۰۰ سه شنبه ۴ آبان
Tuesday, October 26, 2021
سال 1399، سال جهش تولید
جستجو
گروه پژوهشی اقتصاد و بازاریابی
یکی از چالش های مهم صنعت زعفران، عدم دسترسی پایدار به بازارهای جهانی است. مهمترین وظیفه گروه تخصصی اقتصاد و بازاریابی مطالعه مشکلات موجود در زنجیره تولید زعفران و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت موجود است. این گروه وظیفه دارد تا مقدمات ثبت برند جهانی زعفران با نام ایران را با کمک همه شرکت ها و سازمان‌های فعال در این حوزه فراهم سازد.
اولویت های پژوهشی این گروه به شرح ذیل میباشد:

  • ارزیابی جامع اقتصادی کشت و کار زعفران در قطب‌های تولید زعفران ایران
  • شناسایی و تدوین راهکارهای توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری زعفران در ایران
  • کاربرد اقتصاد دیجیتال در توسعه صنعت زعفران
  • تدوین راهکارهای عملیاتی گسترش و بهبود دسترسی مستقیم بازارهای هدف صادراتی
  • تامین مالی و مدیریت ریسک در صنعت زعفران
  • تحلیل اثرات بورس زعفران بر اقتصاد، بخش کشاورزی و زعفرانکاران
  • تحلیل مکانی و زمانی آب مجازی زعفران در مناطق زعفران خیز ایران
  • تحلیل بازار نیروی کار زعفران در قطبهای تولید زعفران ایران
  • تحلیل اقتصادی اثر تحقیقات کشاورزی بر عملکرد زعفران
  • واکاوی مولفه های اقتصادی و اجتماعی کشاورزی ارگانیک زعفران
  • تدوین راهکارهای عملیاتی برای قرارگیری محصول زعفران در اولویت‌های صادراتی
  • شناسایی راهکارهای عملیاتی بهبود ارزش افزوده زنجیره تولید زعفران در ایران
  • ایجاد سامانه اطلاعاتی برای زعفرانکاران سراسر کشور
  • شناسایی و اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی زعفران ایران در جهان
  • شناسایی عوامل موثر بر مصرف داخلی و منطقه‌ای زعفران
  • شناسایی راهکارهای عملیاتی برندسازی زعفران ایران
  • طراحی الگوی منطقه‌ای بازاریابی مطلوب زعفران
  • تحلیل حاشیه بازاریابی زعفران در مناطق زعفران خیز ایران
  • نقش زعفران در رونق اشتغال و توسعه روستایی
  • بررسی جایگاه زنان روستایی در صنعت زعفران ایران

 
تاریخ به روز رسانی:
1400/06/17
تعداد بازدید:
631
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal