۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
Thursday, May 9, 2024
سال جهش تولید با مشارکت مردم
جستجو
8
ارديبهشت
1403
نامه دکتر عباس خاشعی سیوکی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه به خانم دکتر شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا مبنی بر محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر و کودک‌کش اسرائیل و کنترل خشونت علیه دانشگاهیان عدالتخواه.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت‌حیدریه
دکتر عباس خاشعی سیوکی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه طی نامه‌ای به  خانم دکتر شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، جنایات رژیم اشغالگر و کودک‌کش اسرائیل  و کنترل خشونت علیه دانشگاهیان عدالتخواه را محکوم کرد. متن نامه به شرح ذیل است:
پروفسور شفیق عزیز،
با اندوه و تاسف عمیق مطلع شدم که نیروهای انتظامی ده ها تن از دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شما را به ناحق بازداشت کرده اند. این موضوع باعث نگرانی جامعه دانشگاهی شده و نیازمند اقدامات جدی و مستقل برای حفظ استقلال دانشگاه و حقوق دانشجویان آن است.
به عنوان رئیس یک دانشگاه، مسئولیت ما در این شرایط حساس حمایت کامل از حقوق انسانی و آزادی بیان دانشجویان و محدود کردن هرگونه فشاری است که بر آنها وارد می‌شود. همچنین با توجه به ماهیت علمی و دلسوزانه جنابعالی، امیدواریم با رهبری علمی و انسانی جنابعالی، اقدامات مقتدرانه ای در جهت جلوگیری از فشارهای بی مورد بر دانشجویان و حفظ استقلال دانشگاه صورت گیرد.
لازم به ذکر است که این موج اعتراضات نه تنها با هدف جلوگیری از خشونت غیراخلاقی یک رژیم و جنایات آن علیه مردم مظلوم فلسطین است، بلکه پیامد بی ثباتی و بی عدالتی است که سال ها در این منطقه ادامه دارد. این وضعیت نیاز مبرمی به راهکاری منطقی و خلاقانه از سوی جامعه دانشگاهی دارد، راهکاری که منطبق بر اصول انسانی و اخلاقی و عاری از هرگونه فشار سیاسی باشد.
اجازه بدهید از نقل قولی جذاب از سعدی، یکی از شاعران فارسی زبان استفاده کنم: «بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند» امیدوارم با پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی، دانشگاه‌های سراسر جهان بتوانند در راستای حقوق بشر و عدالت و جلوگیری از خشونت علیه کودکان، زنان، مردم مظلوم فلسطین و همه مردم مظلوم جهان به طور مؤثر تلاش کنند.
از توجه شما و اعتباری که به این مسائل می دهید متشکرم. امیدوارم به زودی بهبودهایی در شرایط فعلی و تضمین حقوق و آزادی های دانش جویان حاصل شود.
 با احترام و تشکر صمیمانه
 دکتر عباس خاشعی سیوکی
استاد مهندسی آب
رئیس دانشگاه تربت حیدریه (UTH)
27 آوریل 2024




    تعداد بازدید:
    356
    نویسنده:
    روابط عمومی
    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    سایر خبرها
    Powered by DorsaPortal