۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
Friday, April 19, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
29
آذر
1401
آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری برگزار شد.
به گزارش حوزه رسانه‌ای معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه، روز دوشنبه 28 آذر 1401 ، آیین اختتامیه هفته پژوهش دانشگاه تربت حیدریه با حضور اعضای هیأت رئیسه و پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار شد. 
در این جلسه ابتدا کلیپ گزارش عملکرد 8 ماهه حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی (اردیبهشت 1401 الی آذر 1401) منتشر شد. 
سپس دکتر عباس خاشعی سیوکی، رئیس دانشگاه تربت حیدریه، ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به کلیه پژوهشگران دانشگاه تربت حیدریه، به گزارش برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در دانشگاه تربت حیدریه اشاره نمود. دکتر خاشعی پیگیری استخدام 20 عضو هیآت علمی جدید، شامل 2 عضو هیأت علمی جهت پژوهشکده زعفران در فراخوان جذب آذر 1401 را از جمله مهمترین دستاوردهای حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در سال 1401 عنوان کرد و افزود: بر اساس سند تحول جامع ارائه شده توسط دکتر کوچی معاونت آموزشی و پژوهشی در مرداد 1401 و تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز جذب 20 عضو هیأت علمی در رشته‌های مندرج در فراخوان برای دانشگاه تربت حیدریه اخذ شد که باعث رشد چشمگیر دانشگاه در تمام ابعاد توسعه‌ای خواهد شد. دکتر خاشعی، تمهیدات لازم در زمینه جذب دانشجویان توانمند را از دیگر اقدامات معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه یاد کرد و از امکان بورسیه دانجشو در سال آینده خبر داد.
 
 
دکتر علی کوچی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه، ضمن عرض تبریک هفته پژوهش و خیر مقدم به پژوهشگران برتر دانشگاه، به ارائه گزارشی از اقدامات معاونت آموزشی و پژوهشی انجام شده در دانشگاه تربت حیدریه در بخش‌های مختلف پژوهشی پرداخت. وی ارائه در ادامه، دکتر کوچی به مقایسه عملکرد پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه با سایر دانشگاه‌های کشور و جهان پرداخت و با ارائه چند مطالعه موردی، راهکارهای لازم برای برنامه ارتقای پژوهشی دانشگاه را تبیین نمود.
دکتر کوچی خاطر نشان کرد: H index دانشگاه تربت‌حیدریه در یک سال اخیر، از 15 به 19 رسیده است که انتظار می‌رود با راهکارهای پژوهشی ارائه شده، در سال آینده باعث پیشرفت آن باشیم.
 
در ادامه جلسه دکتر گوهری منش، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه به گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداختند. دکتر گوهری منش توسعه ارتباطات برون سازمانی و انعقاد طرح‌های پژوهشی کاربردی را لازمه توسعه پژوهشی دانشگاه برشمرد.
 
همچنین دکتر فیضی، رئیس پژوهشکده زعفران به گزارش دستاوردهای پژوهشی سال گذشته در پژوهشکده زعفران پرداخت. اجراهای طرح‌های پژوهشی متعدد و اقدامات زیرساختی در محل پژوهشکده زعفران و توسعه آزمایشگاه‌های پژوهشکده، از مهمترین اقدامات اشاره شده توسط دکتر فیضی بود.
 
گزارش بازدید علمی دکتر محتشمی، عضو هیأت علمی گروه مهندسی اقتصاد کشاورزی از صنعت آلمان، بخش دیگر این مراسم بود. دکتر محتشمی با بیان این‌که 49 هزار و 500 واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آلمان مستقر هستند، افزود: حدود 92 درصد از این واحدها خرد، کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، یعنی شمار کارکنان آن‌ها کمتر از 100 نفر است. دکتر محتشمی خاطر نشان کرد: درحالی که یک هزار و 300 خوشه کسب و کار در اروپا مشغول فعالیت است، حدود یک هزار مورد از این خوشه‌ها در کشور آلمان فعالیت دارند.
 
در ادامه جلسه کلیپی از اقدامات انجام شده توسط معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه در هفته پژوهش پخش شد:
 
تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه در سال 1401، بخش پایان این مراسم بود:
 
پژوهشگر برتر دانشگاه تربت حیدریه و دریافت نشان افتخار پژوهشی: دکتر مسعود گوهری منش
 
 
پژوهشگر برتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربت حیدریه: دکتر علی حیدری
 
 
پژوهشگر برتر دانشکده کشاورزی دانشگاه تربت حیدریه: دکتر محبوبه ناصری
 
 
پژوهشگر برتر ارتباط با صنعت دانشگاه تربت حیدریه: دکتر احسان عظیمی راد
 
 
پژوهشگر برتر استاد مدعو دانشگاه تربت حیدریه: مهندس شاهین دانشمندی 
 
پژوهشگر برتر کارمند: نسرین مهدیان مقدم
 
 
نشان افتخار پژوهشی به دلیل دانش بنیان شدن شرکت صدرا سیاوش شرق: دکتر سیدرضا موحد قدسی نیا
 
 
 نشان افتخار پژوهشی به دلیل دانش بنیان شدن شرکت: دکتر تکتم محتشمی
 
 
نشان افتخار پژوهشی به دلیل اختتام اولین طرح پژوهشی برون دانشگاهی: دکتر احسان بهرامی جوین
 
 
نشان افتخار پژوهشی به دلیل کسب افتخار عضو هیأت علمی دانشگاه تربت حیدریه در مجامع علمی - دکتر عباس خاشعی سیوکی: پژوهشگر برتر دانشگاه بیرجند
 
 
تقدیر از کشاورزان نمونه شهرستان بر اساس حوزه آموزش و ترویج پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت حیدریه
 


    تعداد بازدید:
    1002
    نویسنده:
    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal