۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
Thursday, April 25, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
22
بهمن
1400
افتتاح تنها آزمایشگاه خاک، آب و گیاه بخش دولتی منطقه و جنوب استان خراسان رضوی
همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر آزمایشگاه خاک، آب و گیاه در پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت حیدریه با حضور مهندس کی پور معاون استاندار و فرماندارویژه تربت حیدریه افتتاح گردید.
دکتر خاشعی رئیس دانشگاه تربت حیدریه در ابتدای افتتاح این آزمایشگاه اظهار داشت: هدف از ایجاد این آزمایشگاه که در قالب یک طرح پژوهشی در پژوهشکده زعفران مصوب گردید و بودجه ای در حدود ده میلیارد ریال از بودجه اختصاصی پژوهشکده در راستای تجهیز آن هزینه گردید، اشتغال زایی و کشف استعدادهای جوان در تربت حیدریه می باشد.
وی افزود: پژوهشکده زعفران تربت حیدریه تنها پژوهشکده زعفران در کشور و جهان است که امیدواریم نتایج تحقیقات طرح های پژوهشکده را در سفره های مردم و کشاورزان مشاهده کنیم.
مهندس کی پور پس از افتتاح آزمایشگاه خاک، آب و گیاه در پژوهشکده زعفران از فضاهای موجود و دیگر آزمایشگاه های پژوهشکده زعفران بازدید نمود.
در ادامه دکتر فیضی رئیس پژوهشکده زعفران گزارشی از تاریخچه ساخت پژوهشکده و اولویت های پژوهشی، چارت سازمانی و آیین نامه های مصوب شده ارائه نمود.
در ادامه مهندس کی پور ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجرعنوان نمود:
در پژوهشکده زعفران تربت حیدریه کارهای ارزنده ای انجام شده است و باید از هر پتانسیلی در شهرستان در راستای ارتقای اقتصاد استفاده کرد.
ایشان افزود: کشورهای جهان به چهار دسته تقسیم شده اند. دسته اول کشورهایی هستند که بدون کمک های بین المللی از صفحه روزگار محو می شوند.
دسته دوم کشورهایی هستند که دارای منابع قوی زیرزمینی هستند ولی به دریا راه ندارند. دسته سوم کشورهایی با منابع زیرزمینی ضعیف که به دریا راه دارند و دسته چهارم ایران است که با وجود دارا بودن منابع زیرزمینی قوی و راه داشتن به دریا هنوز به توسعه ای که باید دست پیدا نکرده است. باید دیدگاه مدیریت خود را در خصوص مقوله اقتصاد اصلاح کنیم.
مهندس کی پور ابراز نمود: یکی از مشکلات کشورها هدر رفتن انرژی است که مهم ترین آن ها منابع انسانی است. حلقه هایی بر پای توسعه اقتصاد کشور بسته شده که باید باز شود و به سمت اقتصاد بهتر پیش برویم.
وی افزود: در دنیا سه محصول داریم. کالای تمام شده، مواد حاصله و مواد اولیه که در جریان تحریم ها ما فقط محصول کامل شده تولید می کنیم و نقطه ضعف ما در تولیدات داخلی، مواد حاصله و مواد اولیه است. شرکت هایی که ادعا کردند تولید کننده هستن در اینجا نقطه ضعفشان را نشان دادند. ما دچار خودتحریمی شدیم.
فرماندار تربت حیدریه عنوان نمود: در گام اول اقتصاد باید استراتژی تعریف کنیم و باید بین ظرفیت ها و پتانسیل های موجود هم خوانی ایجاد کنیم. در هر صنعتی بین تامین مواد اولیه و بازاریابی باید هم خوانی وجود داشته باشد. در صنعت زعفران کار باید از پایه اصلاح شود و ارتقاء یابد که این در پژوهشکده زعفران قابل انجام است.
وی عنوان کرد: تربت حیدریه دیار زعفران است و در کنار بازاریابی تبلیغات باید تبلیغات انجام شود. برندسازی مهم است و یکی از شروط بازاریابی تبلیغات است.
ایشان در پایان خاطرنشان کرد که امیدواریم دانشگاه تربت حیدریه به جایگاه اصلی خود و اولویت های پژوهشی مربوطه دست یابد و بتوانیم شهرستان تربت حیدریه را ارتقا دهیم.

  • عکس_0
  • عکس_1
  • عکس_2
  • عکس_3
  • عکس_0
  • عکس_1
  • عکس_2
  • عکس_3
  • عکس_0

تعداد بازدید:
930
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal