۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
Friday, April 19, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
22
شهريور
1401
جلسه هم اندیشی تولید و مطالعات بازار و اقتصاد کروسین زعفران برگزار شد

روز دوشنبه 21 شهریورماه 1401 جلسه هم اندیشی تولید و مطالعات بازار و اقتصاد کروسین زعفران در مرکز تحقیقات و آموزش و منابع طبیعی جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.
با توجه به اهمیت ایجاد زنجیره های ارزش افزوده زعفران و کاهش خام فروشی، جلسه ای با حضور تعدادی از محققین و صاحب نظران در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی خراسان رضوی (مشهد مقدس) برگزار شد. در این جلسه هم اندیشی(که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد)، مواردی همچون هم افزایی همه نهاده های مربوطه در تسریع روند طرح استاندارد سازی و شناسنامه کردن کروسین زعفران ایران و مطالعات بازار مربوطه بویژه راه اندازی خطوط تولیدات داروئی، غذایی و صنایع آرایشی و بهداشتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد کار گروه تخصصی و اجرایی از همه نهاده ها، موسسات و بخش های مربوطه تشکیل شود و به صورت کاربردی و اجرائی موارد مدنظر پیگیری شود.  
مدیر تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی و مسئول زعفران سازمان جهاد کشاورزی  استان، به ترتیب آقایان؛ مهندس ساربان، مهندس جعفری و دکتر اسمی، همچنین آقای دکتر سعیدی راد (معاونت پژوهشی و فناوری)، آقای دکتر توکلی، خانم دکتر آذرپژو، خانم دکتر شراعی و خانم دکتر  عین افشار   (محققین و اعضای محترم هیئت علمی) مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و همچنین خانم دکتر گوهری عضو هیئت علمی دانشگاه همدان و جناب جهانشیری از شرکت زعفران ساریج، از مهمانان ویژه حضوری این نشست تخصصی بودند.

قابل ذکر است که از پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت حیدریه؛ آقای دکتر سالاریان (مسئول امور پژوهشی، آموزشی، ترویج و مشاوره فنی) به صورت حضوری و خانم دکتر شریف (مدیر فنی آزمایشگاه اکرودیته) به صورت مجازی در این جلسه  شرکت نمودند.


    تعداد بازدید:
    526
    نویسنده:
    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    سایر خبرها
    Powered by DorsaPortal