۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
Friday, April 26, 2024
سال 1402 مهار تورم و رشد تولید
جستجو
3
اسفند
1401
بازدید و جلسه تبادل نظر برای همکاری های مشترک علمی-کاریردی در حوزه زعفران
بنا به دعوت رسمی مدیریت شرکت زرپروران نوین کشت زاوه، تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و پژوهشگران پژوهشکده زعفران ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت زرپروران شامل بانک استاندارد ذخیره زعفران، آزمایشگاه های اکرودیته و میکروبی و ساختمان اداری، طی نشست تخصصی با مدیریت و اعضای محترم هیئت مدیره (برادران جهانشیری)، مواردی همچون همکاری های مشترک پژوهشی - کاربردی در زنجیره های ارزش افزوده و فرآوری زعفران و گیاهان داروئی، تولید زعفران و سایر گیاهان داروئی سالم و ارگانیک، بازاریابی و شایستگی صادرات، برگزاری همایش های تخصصی و..... در قالب عقد تفاهم نامه همکاری های مشترک، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
قابل به ذکر است که شرکت زرپروران نوین کشت زاوه حدود 450 هکتار مزارع زعفران و باغات پسته تحت پوشش دارد که با میزان محصول زعفرانی که در فصل برداشت در چرخه فرآوری اولیه با بهترین کیفیت تولید میکند سهم عمده ای در تامین زعفران ایران و جهان را دارا می باشد.
تولید خشک کن های به روز زعفران از دیگر اقدامات سازنده این شرکت در جهت بهبود کیفیت زعفران تولیدی می باشد.
از دیگر اقدامات در حال انجام شرکت مذکور، ساخت و طراحی دستگاه گل پاک کن (جداسازی اجزای گل زعفران) توسط یکی از مجموعه های وابسته (شرکت جام گستر) می باشد که مراحل تست نهایی آن با نظارت کارشناس خبره پژوهشکده زعفران انجام شده است و در فصل برداشت آینده، مراحل تست نهایی آن با همکاری پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت حیدریه تکمیل خواهد شد.

  • عکس_0
  • عکس_1
  • عکس_2
  • عکس_3

تعداد بازدید:
579
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
سایر خبرها
Powered by DorsaPortal